måndag 28 december 2009

På mobiljakt

Det var länge sedan jag var het på mobiltelefoner. Det var när Ericssons modeller hette 377 och Nokia 2110i hade utdragbar antenn. Jag var semihet med min Nokia 3210 men rätt efter med min Samsung vikmobil som jag inte minns beteckningen på. När den lade av så fick jag en SonyEricsson w800i som då funnits några år. Det var 2006 och nu har den börjat tjura.

Nu när jag surfar runt efter en ny kan jag sammanfatta det hela med att jag är hopplöst efter.

Att hämta igen är inte helt lätt. Jag har inte en aning om vilket operativsystem som gäller eller vilken webbåtkomst som är bäst. När man läser tester verkar det dessutom som att alla jämför med Iphone. En telefon som verkar super på alla sätt men som i mina ögon är allt för dyr. Jag vill ha en bra kamera, kunna komma åt internet (html-sidor) och kanske kunna ringa lite också...Pekskärm verkar roligt men kanske inte helt nödvändigt.

För att ta igen lite mark har jag precis varit inne och tecknat en trenummersprenumeration på tidningen M3 ;-)

11 kommentarer:

  1. Jag kör iPhone men vill du ha en bra kamera så tycker jag du ska välja något annat, annars är iPhonen grym!! :)

    SvaraRadera
  2. Precis. Alla verkar köra Iphone. Men det är som sagt en bra bit utanför min range för tillfället. Dessutom är bra kamera rätt intressant. Spanar på Sony Ericsson C905 för tillfället.

    SvaraRadera
  3. iPhone är kanon, kameran dock inte den bästa på marknaden så är det viktigt tycker jag du ska välja en annan mobil. Priset är däremot överkomligt om du nytecknar ab i samband med inköpet. Halebop har bäst pris enligt vän som gjrot grundlig undersökning.

    SvaraRadera
  4. Ska du ha bästa kameran för överskådligt pris är nog c905 det bästa valet, du kan dessutom få den för dom pengarna du vill lägga om du kollar runt lite. Håll dig borta från nokia bara, jag har en n85 som faktiskt är sämre än min gamla n73 även om den är snygg.

    SvaraRadera
  5. Hello Hempa och Fabbe. Jag är väl egentligen inte ute efter BÄSTA kameran. Ok duger. Var och tittade på c905 idag och tyckte att den var bra fladdrig i utfällt läge.

    Har kollat på Iphonen också och måste medge att jag är imponerad. Telenor har bra erbjudande på 3G-modellen och jag vet inte om jag behöver 3GS.

    Telenor verkar vara enda företaget som erbjuder fri surf utan begränsning. Hur mycket laddar man egentligen under en månad? Halebop sänker hastigheten till 57 kb/s efter 500 MB trafik...

    SvaraRadera
  6. mmmm jag vill också ha en iphone men sitter fast i ett abonemang jag inte vill ha.

    En fråga bara, 905an du tittade på var det en atrapp som dom har hängandes i butiken eller var det en riktig dom tog upp ur kartong, för det är en jävla skillnad på dom.

    SvaraRadera
  7. Har du trådlöst bredband hemma så slipper du nyttja mobiloperatörens ev MB-begränsningar.

    Har själv laddat hem 284 MB på ca två månader genom ganska flitigt användande av webb och andra nedladdningar.

    SvaraRadera
  8. Fabbe, det var en som hängde framme så det är kanske en atrapp då? Varför är dom i såfall larmade till tusen?

    Hempa; Kan tänka mig att en halv gig är rätt mycket på en telefon. Halebop hade bara erbjudande kvar på 32 mb 3GS och den blev en hel del dyrare.

    SvaraRadera
  9. Dom gör så för att lura dom tjyvaktiga ungjävlarna.

    Du kan få en 3gs 16 mb hos telehor för 550 spänn i månaden in alles tror jag och då är det inget du behöver lägga ut kontant och du får ringa för 399 tror jag. Det hade jag tagit om jag skulle köpa tele idag, eller så kan du fynda en c905 med 199:- abonemang med förhöjd månadsavgift på 80 spänn i två år, då hamnar luren under 2000 och det är bra pris det med

    SvaraRadera
  10. Jag slog till på en Iphone 3G. 199 kr per månad med fri surf. Det blir bra tror jag.

    SvaraRadera
  11. Önskar dig och din Iphone ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera