söndag 20 december 2009

Gårdagens pass: 11.12 km - 59.58

Min svåger och hans flickvän har varit på besök. De ska fira jul hos hennes föräldrar i norrland så det blev lite lillejul med mat hos svärföräldrarna igår. Eftersom jag bara sprungit ett pass denna veckan blev det två helgpass istället.

Svärföräldrarna bor i hooden Lindsdal, dit vi också kommer att flytta under våren. Det hade fallit rätt mycket snö här under fredagen och lördagen och plogningen av cykelvägarna är sisådär. Det blev ett pass på 11 kilometer utan någon plan på vart jag skulle springa. Jag flöt runt lite i omgivningarna. Den största utmaningen blev när jag sprang ut mot naturområdet Värsnäs, vid Kalmar Golfklubb. Jag vet att det går en cykelväg där till en gång- och cykelbro över motorvägen. Jag hittade dock inte rätt väg och kom in på mindre och mindre stigar. Översnöade. Till slut tog jag sikte mot det håll jag visste att motorvägen låg och sprang rakt in i skogen. Terränglöpning i 30 cm snö och okänt underlag på 6.58/km känns ändå ok. Till Skillnad från Staffan så är jag inte rädd om mina nya skor :-) Rännandet i skogen ser ni mellan 4 och 6 kilometer i bilden nedan.

Det var ett skönt pass i 5.24-tempo, snöunderlaget sög i benen och jag hade rotat fram mina broddar vilka egentligen var överflödiga. Tycker att de är obekväma att springa i eftersom de blir som små klumpar under fötterna. På is är de såklart perfekta men igår kunde jag varit utan dem.



Den väg dit vi ska flytta i vår ligger som tredje väg ovanför enkilometersmarkeringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar