tisdag 1 december 2009

Dagsför nya pjuck

Började så smått räkna på hur länge jag haft mina nuvarande löparskor.

Lite för länge om man ska gå efter den måttstock jag snappat upp någon gång, 200 mil eller två år. Jag tror att jag köpte mina 2005 så så mycket dämpande gas lär det väl inte vara kvar. Synd för både miljön och mina fötter.

Angenämt problem kan tyckas men jag gillar inte att köpa löparskor.

Med tanke på mina pronationsproblem och mitt lustiga steg så kan jag i stort sett gå in på sportaffären, plocka ner de dyraste och mest stabila tegelstenarna som finns, prova ut rätt storlek och gå hem.

Jag tycker det är rätt trist. För det första svider det att betala kanske 1700 spänn för ett par skor, som mina nuvarande Asics Gel Kayano kostade. Dessutom vore det så skönt att inte släpa runt på 350 gram per fot. Att kunna köpa några lätta tävlingsskor.

Men det är bara att bita i det sura äpplet och tömma spargrisen.

3 kommentarer:

  1. Om du vet vilka dojjor du vill ha och vilken storlek så kolla på nätet! Mycket billigare att köpa från USA även om du behöver betala frakt. För det ÄR sura pengar. Du får (minst) TVÅ par för samma pengar i USA. :-)

    SvaraRadera
  2. Fast finns det bättre investerade pengar än löparskor? Knappast (om vi inte räknar med super Cillit bang då). Fast visst är dom lite dyra, och vad jag förstått kommer priset i Sverige att stiga till nästa säsång, och då misstänker jag att Kayanosarna kommer att ligga ordentligt över 2000.

    SvaraRadera
  3. Ingmarie: jag har köpt mycket saker via nätet men av någon anledning så tycker jag att löparskor är lite vanskligt. Men jag kanske ska göra ett frest, det brukar ju bli billigare även med moms och tullavgifter.

    Snorkkis: Ordentligt över 2000...? Ja där går ju i alla fall min gräns. Varför denna saftiga höjning? Nu har jag inte kollat vad senaste kayanoskon kostar i butik men jag köpte som sagt mina senaste för 1700. Gud, vad jag skulle vilja kunna köpa skor för en tusenlapp och ha lite mer att välja bland.

    SvaraRadera