söndag 20 december 2009

Jag retirerar en aning

Jag har fattat ett beslut om att sänka ambitionsnivån en aning. När allt gick så bra under hösten och jag hörde alla fina kommentarer här på bloggen så började jag genast dra iväg mot finare lagrar än de fyra timmar jag först satt sikte på.

Jag började på Szalkais tre och trettioprogram härom veckan men med insikten att det innebär fyra pass i veckan så blir jag tvungen att backa.

Fyra pass i veckan kommer helt enkelt att bli för mycket när jag är tillbaka på jobbet efter nyår och jag fortfarande ska hinna med Elvira, hunden och min fina fru. Det har blivit lite lite med det på sista tiden. Inte enbart på grund av löpningen men det känns rätt att sakta in lite.

Fyratimmarsprogrammet innebär tre pass i veckan och jag kan nog sikta på en tid under det i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Låter förnuftigt! Det måste ju gå att få ihop vardagen också ;)
    Du kan ju alltid öka lite igen om du känner det passar :)

    SvaraRadera
  2. Trist att behöva skära ner så antar jag. Men... En man har sina plikter.

    Av samma anledning la jag av med fotbollen för några år sedan.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det blir bra, just nu känns fyra pass i veckan mest stressande.

    SvaraRadera