fredag 14 augusti 2009

Dagens pass: 6,2 km - 27.15

Det har kliat i kroppen hela dagen. Tanken var att springa nästa pass först imorgon men det fanns ingen återvändo. Något där inne måste ut. Ett milpass skulle det bli. Denna idé ändrades när jag insåg vad jag hade i magen. Sex baljor kaffe, två smörgåsar och fyra skivor sockerkaka (choklad...). Hade inte min goa fru svängt ihop pitabröd med quorn och grönsaker till middag hade det sannolikt inte blivit något alls.

Det blev en 6,2-kilometersrunda till Äspölundsskylten. Det var som sagt något som skulle ut idag och luften var riktigt fin. Hög puls men bra andning och endast lite håll som avhjälptes med en temposänkning vid 3 kilometer. Hemvägen gick aaaaaningen långsammare än utresan men jag landade ändå på 27.15, en kilometertid på 4.24 min/km. 1.45 minuter snabbare än i onsdags. Tre hembakade mackor och ett glas juice efter duschen och man mår RIKTIGT fint.

Idag är det 295 dagar kvar till Stockholm Marathon och imorgon börjar friidrotts-VM.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar