fredag 21 augusti 2009

Dagens pass: 6,2 km - 27.14

Den bättre hälften blev kvar på jobbet lite längre än beräknat idag och det tänkta milpasset blev utbytt mot ett snabbdistanspass på 6,2 km.

Skönt löparväder, svalt och lite lätt vind. Det flöt på bra på utvägen och 3,1 km klockades på 13.46. Blev lite tung i benen på återvägen men det finns en mental styrka i att veta att halva distansen är avverkad, resterande 3,1 gick på 13.28. Totalt 27.14 och en snittid på 4.24/km. Faktiskt exakt samma tid som sist jag sprang samma sträcka...

Jag funderar på om jag går på för fort. Hastigheten idag var på inga sätt extrem, pulsen var under kontroll hela tiden, men jag är inte helt säker på vilket tempo jag ska gå ut i på maran för att komma under 4 timmar. 5.40/km är ju snittiden sett över hela loppet men jag vill gå ut snabbare för att ha lite att spela på mot slutet. De senaste passen, även milen, har jag knappast legat över 4.40/km någon gång vilket känns väl fort. Kanske tidigt att fundera över då jag knappast har några längre distanser i benen.

Efter passet och dusch serverades kyckling med svärfars kantareller, rött vin och friidrott. Nu är Smulan på väg att somna in och snart åker glassen fram! Hoppas att jag kan runda av kvällen den 5 juni nästa år på liknande sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar