fredag 29 januari 2010

Till alla gräddälskare

Normal semla underst. Joels semla överst.




Inte mycket löpning på sistone. Ni som hänger med i tramset, som under uppehållet tagit löpningens plats, har förstått att det beror på en lättare smärta i vänster knä. Knäet ömmar under de första kilometrarna och efter passet. Vila har känts som det enda rätta.

Men imorgon är det dags. Då blir det ett milpass i lugnt tempo. Får hoppas att det inte kommer mer snö och att det är välplogat på vägen.

Vi hade riktig snöstorm här i onsdags. När jag gick kvällsrundan med hunden så träffade jag en granne som löptränar inför Göteborgsvarvet. Han frågade om det var jag som varit ute och sprungit. "Är det Joel-idiot som är ute i det här vädret" tror jag uttalandet löd. Jag tar det som en komplimang.

4 kommentarer:

  1. "Joel-idiot". det var väl ochså ett himla smeknamn. ;-) "Löpar-Joel" vore väl shysstare? (Hoppas du ger igen någon gång. ;-) )Här har de lyckats ploga så det är som racerbanor överallt! :-) Hoppas det går bra i morgon!

    SvaraRadera
  2. Jag röstar på ”Coolish-Joel”. Klingar fint :) Och den där megasemlan vill jag ha!

    SvaraRadera
  3. Jag tror att den gamla devisen "hårt men hjärtligt" är applicerbart i dt här sammanhanget. Vädret var verkligen uselt men en tapper själ var ute på vägarna och min granne såg det som en skymf mot honom själv som valt att stanna inne. Han har inte sprungit på en månad pga vädret så han har låg ribba för dåligt väder.

    Coolish-Joel sounds like a plan Petra!

    SvaraRadera
  4. Komplimanger kan man aldrig få nog av. Sådär ja, nu känner jag igen din blogg också. Jag har ramlat förbi här vid något/några tillfällen. Läsa är kul, liksom.

    Jag ska ta och lägga upp dig bland min löparbloggslänkar.

    Semlor är inte att förakta. I år har jag nog ätit tre såna rackare, den vanliga storleken. Tyvärr, säger jag när jag ser att de kan vara större.

    SvaraRadera