lördag 9 januari 2010

Dagens pass: 8 km - 38.41

Ska jobba under kvällen och passade på att ta ett pass på löpbandet före det.

Det var länge sedan jag sprang på löpband och med tanke på att man inte svettas så mycket så här års när man springer ute så blev det ett jobbig pass. Fick inte igång den forcerade ventilationen i gymmet och svettades floder. Jag hade siktat på 12 km men kom igång lite sent och fick kliva av vid åtta.

Har läst lite tips om bandlöpning och sett att man bör ha lite motlut för att det ska bli så likt utomhuslöpningen som möjligt. Körde på steg ett, vet inte hur mycket det motsvarar i procent men det kändes bra.

Vi har riktigt fina löpband på jobbet så det kan bli fler pass där i framtiden.

Jag flackade lite i hastighet eftersom jag blev så varm men höll mig mestadels mellan 4.40 och 4.55 per kilometer.

En god stretching och lite magövningar före en tur i bastun gjorde passet ännu bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar