måndag 2 november 2009

Måndadssammanfattning: oktober 2009

Oktober 2009 i siffror:
Antal kilometer: 121 km
Antal pass: 10
Längsta pass: 18 km
Snabbaste snittid: 4.28/km (10/14 km)

Positivt
Vet inte riktigt vad som passar in under den här rubriken faktiskt. Inget som har stuckit ut direkt. Det ska vara att jag stabiliserat mig kring 4.35 på långpassen och at jag har fått upp passlängden lite, två pass på 18 km. Snittpasset var drygt 12 km mot 9,5 under september.

Negativt
Inte heller oktober började så bra med begynnande förkylning som aldrig bröt ut orentligt. Sedan har jag ju dragit på mig lite löparknä vilket definitivt tagit udden av den sista veckan också. Jag lyckades pga detta inte att komma upp i månadsmålet på 19 km men det hade inte varit några problem utan skadekänningarna. Inte heller målet att komma igång med lite styrketräning har jag uppfyllt. Skärpning.

Inför november
Jämjöhalvan på 1.35
Bli kvitt löparknät
Total månadsdos 14 mil.

Eventuellt motverkar det första målet det andra, det lär visa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar