söndag 8 november 2009

Kattvakt och grannprat på fars dag.

I en veckas tid har jag varit kattvakt (och fiskvakt) åt grannarna som är utomlands. Eftersom jag egentligen inte gillar katter så har jag lyckats klara mig undan med endast en vecka, nu har jag lämnat över stafettpinnen åt en annan granne i området.

När jag var och lämnade nyckeln till henne så blev det lite löparprat då både hon och hennes sambo ska springa Göteborgsvarvet i vår. Sambon siktar även på seedningsloppet för att få starta längre fram.

Det är kul att snacka lite med honom då han har ett strikt träningsupplägg utifrån ett program han fått av en välmeriterad friidrottstränare från trakten. Jag kan inte säga att det skulle vara mitt upplägg om jag fick välja fritt men det ska bli kul att följa hans träning. Han är en idrottskille per definition men har aldrig sysslat med löpträning tidigare.

En annan sak vi pratade om var att byta klockor. Han funderar på en ny med gps och ville gärna testa Garmin innan ett eventuellt köp och jag vill gärna testa en annan pulsklocka för att se om mina pulsvärden är att lita på eller inte. Vi får se när det blir av.

Till sist ska jag tacka min fru och dotter för en fantastisk fars dag. Frukost på sängen, presenter och ombrydnad hela dagen. Underbart!

3 kommentarer:

  1. Va! Gillar du inte katter? Men du har förstås inte träffat vår fröken Elvira så du är (lite) förlåten, för när du gör det så smälter även det hårdaste stenhjärtat. ;-)

    SvaraRadera
  2. Missförstå mig rätt Ingmarie, jag har ingenting emot att gosa med en mysig katt men som husdjur tycker jag de är för självständiga. Sedan skiter de i mina rabatter också...

    Det var ett fint namn din katt har, min dotter heter också Elvira!

    SvaraRadera
  3. Ha ha! "Vår" Elvira är för "fin" för att bajsa i rabatter. Lådan är det enda som gälle rför henne. ;-) Och visst är det ett fint namn! Är säker på att "er" Elvira är en solstråle utan dess like!

    SvaraRadera