tisdag 24 november 2009

Dagens pass: 10 km - 46.19

Helt klart motigt att ta sig ut nu när jag kom av mig efter loppet. Det rätar ut sig när jag sprungit några pass till men idag hade det varit lätt att skippa kan jag säga. Efter tre fyra steg så var jag såklart taggad igen, så simpel man är.

Ingen större tanke med dagens pass än att avverka 10 km i ett tempo som passade dagsformen. Flöt på fint även om pulsen stack iväg mot slutet. Provade lite olika löpsteg vilket gjorde att jag fick ganska varierade kilometertider.

De få pass jag sprungit efter Jämjöhalvan har jag upplevt att framsidan av låren känts mer svampiga än före loppet. Som att det inte är samma bett i steget på något sätt. Hoppas det rätar ut sig för jag tyckte att jag hade fint flyt före Jämjö.

De tio kilometrarna gick idag på 46.19 med en medelpuls på 167 bpm och en maxdito på hela 177...

Kilometertiderna; 5.03, 4.42, 4.28, 4.38, 4.26, 4.43, 4.29, 4.37, 4.35, 4.33. Som sagt, ganska svängiga tider.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där. Just do it!! ;)

    Nästan allt sitter i huvudet och det jobbigaste kan ibland vara att snöra på sig skorna. Efteråt så fattar man inte varför man tvekade ;)

    SvaraRadera