onsdag 7 april 2010

David mot Goliat

1 feb 2010;
Joel: "Hej, jag skulle vilja flytta mitt telefon- och bredbandsabonnemang till en ny adress från och med den 1 april"
Telia: "Ok, det går fint"

1 april 2010;
Joel: "Hej, jag skulle få min telefon flyttad till idag, kan du se om något gått snett?"
Telia: "Nej, flytten har gått som den ska och det är inget fel på kabeln."
Joel: "Ok". Felsök, felsök, felsök.

2 april 2010;
Joel: "Hej, jag vill felanmäla min telefon, det fungerar inte."
Telia: "Jodå, kabeln är hel. Du får felsöka din utrustning och återkomma om felet kvarstår".

6 april 2010:
Joel: "Jag har testat med tre telefoner och tre olika uttag som förstajack men det funkar fortfarande inte. Något är fel."
Telia: "Ok, vi får kolla lite".

7 april 2010:
Telia: "Hej, det var visst lite felkopplat här... Nu ska det funka"


Till detta kommer att jag, den 4 april, fick besked att bredbandet skulle flyttas den 15 april. Två veckor senare än avtalat.... Hur svårt kan det vara?

10 kommentarer:

  1. I vårt hushåll HATAR vi Telia och har sagt upp all kontakt med uslingarna. Hoppas det nu har löst sig för dig.

    SvaraRadera
  2. Telia suger! Är också så förbannat trött på dom!

    SvaraRadera
  3. Telia och SJ. De där två kan göra vem som helst helt galen!!! man vet inte ens vem man ska skälla på för ingen tar ansvar.
    Skrota!

    SvaraRadera
  4. mmmm telia, älskar telia lika mycket som comhem. Ett tips kör med bredbandsbolaget, har inte bättre prylar än dom andra men satan så trevlig och hjälpsam kundtjänstpersonal har jag inte stött på sen jag själv slutade jobba kundtjänst

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt alltid backat Telia när andra har klagat. Jag har fått bra hjälp och support tidigare. Det här var dock lite löjligt.

    Kommer nog inte byta ändå, har provat några andra tidigare och var definitivt inte nöjd. Ett tips är att ALDRIG prova NetAtOnce som ISP, vi hade dem i vår gamla bostadsrättsförening och där har jag mycket att berätta...

    SvaraRadera
  6. Inte nöjd men det jag sett och provat av uppstickarkonkurrenterna avskräcker. Förblir telia-kund tillsvidare trots att en del betraktar en som mindre vetande.

    SvaraRadera
  7. Hej Joel!

    Jag vill be om ursäkt för det vis ditt flyttärende har handlagts från vår sida. Jag har tyvärr inte möjlighet att påverka inkopplingsdatumet av ditt bredbandsabonnemang. Dock får du mer än gärna kontakta mig via länken nedan så kan vi diskutera en ekonomisk kompensation.

    Med vänlig hälsning

    Anton Agermark, Telia Kundservice
    http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    SvaraRadera
  8. Det bästa av allt är att du lär få betala för bredbandet för de veckor du inte har tillgång till det ändå trots att det är deras fel ändå. You gotta love it... För på papperet så står det ju att du har gått med på deras avtal från datumet XX till YY eller nåt sånt trams...

    Våra söta internetleverantörer ringde oss härrom dagen och beklagade faktiskt att vi inte hade internet för de kunde inte koppla in det just nu... verkade som det redan fanns en uppkoppling där. Oh fan... det var en anledning till att vi beställde det till den 16:e april... Innan dess bor det andra människor där >_<

    Meddelandet från Telia Kundservice är dock lite creepy, eller är det bara jag?

    SvaraRadera
  9. Lite creepy är det nog. Känns som Telia ser allt...du får nog slänga några blickar över axeln då och då Joel. Titta efter gubbar i svarta kostymer med solbrillor, kolla också i gatan så att där inte står skåpbilar som inte hör hemma ;)

    SvaraRadera
  10. I dagens it-samhälle är det väl i sin ordning att företagen håller koll på vad som skrivs i sociala medier för att skadebegränsa och visa goodwill?
    Jag blev förvånad över Antons kommentar men fick dock en ingång för att diskutera saken vidare istället för att sitta och sura på kammaren.
    Jag gör tummen upp men lovar att hålla koll över axeln...

    SvaraRadera