måndag 26 april 2010

I'm beautiful

I alla fall om man får tro Marathonjohan som kom med en utmanande utmärkelse. Utmärkelser är aldrig fel och jag får försöka möta upp utmaningen som kom med på köpet.



Utmärkelsen innebär följande:

1.Tacka personen som gav dig utmärkelsen. CHECK
2.Kopiera utmärkelsen och placera den på din blogg. CHECK
3.Länka till personen som gav dig utmärkelsen. CHECK
4.Berätta 7 intressanta saker om dig själv. CHECK
5.Ge utmärkelsen till 7 bloggare/bloggar. Antar att jag kommer spricka här - betyder det sju års olycka..?
6.Posta länkar till de nominerade bloggarna. CHECK


SJU KVASIINTRESSANTA SAKER OM JOEL
1. Min favoritplats på jorden so far återfinns på 41°53′55″N 12°28′36″O
För den som vill Googla så pryds byggnaden av texten "Marcus Agrippa, Lucius son, konsul för tredje gången, lät bygga detta" (Fast på utrikiska). Min fru tog mig dit på bröllopsresa. Inte undra på att hon står högst i kurs.

2. Jag är helt såld på kanelbullar. Nybakta kanelbullar med mjölk är en smak av himmelriket.

3. Jag har slagit en före detta världsmästare i luffarschack - i luffarschack.

4. Jag har aldrig tilltalats av lagidrott och är relativt ointresserad av sport generellt.

5. Jag tror att jag är ganska omanlig i min person. Jag har alltid trivts bättre i sällskap av kvinnor och deras funderingar än bland manligt bräckande.

6. Jag har studerat på högskola/universitet i sju år, dvs i 20 procent av mitt liv. Jag har läst utbildningar och kurser motsvarande 320 högskolepoäng och har en magisterexamen i systemvetenskap. Trots det senare så spyr jag på IT-svängen.

7. En av mina stora drömmar är att åka motorcykel ner till Europa och titta på ett MotoGP-race (Formel 1 fast för motorcyklar). En dag blir det av.



5.Jag är ingen superbloggare. Jag har inte så många bloggar jag besöker frekvent. Antar dessutom att liknande länkningsfrierier har cirkulerat ett tag så risken finns att ni redan fått liknande kedjebrev. Hur eller hur, det är här jag spricker, men fyra stycken bloggare får i alla fall min utmärkelse:

1.Vilse i min egen trädgård
2.Piratfarsan
3.Annas Marathon
4.The Ramblings of a Bastard

2 kommentarer:

  1. Vad gäller punkt 4 och 5 är vi nog ganska lika. Jag fungerar och trivs bäst tillsammans med kvinnor och är nästan helt ointresserad av sport på tv. Friidrott undantagen.

    SvaraRadera
  2. Friidrott är undantagen här också. Satt och lyssnade på grabbarna på jobbet idag och kan inte förstå hur de kan kunna namnen på folk som spelar i något division fyralag här i närheten. Det gör mig ingenting men jag förstår inte hur det går till. Vilken tidsmängd som måste investeras för att lära sig sånt med tanke på att de säkert har än bättre koll på de högre divisionerna.

    SvaraRadera