söndag 7 februari 2010

Sen månadssammanfattning januari 2010

Har helt glömt bort att sammanfatta månaden som gick. Antagligen eftersom den inte innehöll så mycket löpning.

Januari 2010 i siffror:
Antal kilometer: 60 km
Antal pass: 6
Längsta pass: 14 km
Snabbaste snittid: 4.28/km

Positivt
Tack vare Daniels 100-armhävningsutmaning så har jag till slut kommit igång med någon form av styrketräning och DET var inte en endaste dag för tidigt.

Negativt
En månad som inte började särskilt bra och inte slutade särskilt bra. För den delen var det inte så bra i mitten heller... Sista dagarna kändes det som att knäet blivit bättre men jag vågar inte hålla det för sanning riktigt än.

Inför februari
Dags att lite sakta komma igång med den kontinuerliga träningen igen. Börjar lite försiktigt med 5-6-7-kilometare och börjar från början igen. Igår var det fyra månader kvar till Stockholm Marathon. Nu börjar det bli allvar mina vänner!

Armhävningsutmaningen fortsätter, idag blev det totalt 125 uppdelat på fem set. Programmet har den senaste veckan eskalerat vad gäller antalet repetitioner, nu börjar det verkligen bli tungt. Men jag hänger i.

2 kommentarer:

  1. Visst börjar armhävningarna bli tuffa! Kör hårt!!!
    Här börjar också allvaret kännas, det går fort mot SM nu :)

    SvaraRadera
  2. Jag fick lite chock igår när jag såg programmet för sista passet i vecka tre. 125 stycken. Det gick på det berömda håret.

    SvaraRadera