fredag 5 februari 2010

Hundred pushups

Ikväll gjorde jag hundra armhävningar!


På åtta set...

20+25+15+15+(15+5+3+2)... de sista fyra skulle alltså vara ett om 25 reps men jag tog helt slut. Rosenblom frågade i ett tidigare inlägg om jag körde det totala antalet repetitioner även om jag inte fixade dem på fem set. Hittills har svaret varit nej men från och med idag så är det ja.

Mina handleder börjar ta stryk av det här. De har alltid varit klena men det här programmet är inte heller vad de är vana vid (läs skrivbordsarbete), bara de inte blir inflammerade.

5 kommentarer:

  1. Bra där, jag brukar köra 100 pushups också typ varannan dag, i set om 25 x 25 x 25 x 25. Pannbensbyggande och bra!

    SvaraRadera
  2. Tack och lov behövs inte handlederna när man kutar. ;-)

    SvaraRadera
  3. Kör på knogarna så tar inte hanlederna så mkt stryk, tycker inte jag ivf.

    SvaraRadera
  4. Anna; jag vet inte jag... En bra bit kvar än.

    Petra; då har du rutin. Några tips att komma med?

    Ing-Marie; måste ha något att göra medan knäet kureras, länge sedan jag styrketränade så här målmedvetet;-)

    Piratfarsan; knogarna är bra men jag tror inte jag kommer fixa hundra på dem inom sex veckor...

    SvaraRadera