fredag 5 februari 2010

Dagens pass: 7 km - 32.21

Har ju varit lite si och så med löpningen på sista tiden. Inte av lättja utan av smärta, om än en lätt sådan. Vänster knä har busat lite men passet i söndags gav mersmak och idag tog jag mig till jobbets gym för att testa lite fartlek på löpbandet.

Inledde i 12,5-tempo (varför envisas tillverkarna med att visa hastigheten i km/h?? Ofattbart) och efter 2 km så började jag köra tvåhundringar och fyrahundringar i varierande hastighet, 13, 13,5, 14. Körde lite stegar upp och ner i de här hastigheterna men avslutade med en kilometer i 12,5-tempo på slutet.

Det blev sju kilometer totalt på 32.21, borde vara någonstans runt 4.37 i snitt. Ett bra pass och fortfarande inga känningar i knäet. Tar lite lugna pass till i nästa vecka.

I övrigt har det varit en dag som varit lite stressig. Vi är hundvakter åt min mammas hund och samma helg jobbar min fru på invigningen av det nya Linnéuniversitetet. Elvira har börjat på dagis nyligen och det blev hennes mormor och morfar som fick hämta henne idag. Mycket på en gång. Glömde hälften av hennes grejer hemma idag och hundarna har definitivt inte fått den motion de behöver. Det blir skärpning med det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar