tisdag 16 februari 2010

Dagens pass: 8 km - 39.40

Äntligen ett utepass. Måste vara en månad sedan sist. Så skönt att slippa den syrefattiga luften på gymmet. Känna minusgraderna även om jag just nu skulle vilja ha en tio grader varmt.

Jag trodde jag skulle slira runt i snömodden men det var välplogat och fint på vägen. Lite trafik var det också vilket gjorde att jag kunde få lite barmarkslöpning i hjulspåren. Barmark. Smaka på det. Godare än semla nästan.

Fortsätter att ta det riktigt lungt, inga påfrestningar alls. Öppnade i 5.20 och höll mig sedan mellan 4.50 och 5 blankt. 8 km på modesta 39.40.

Det känns som att jag är tillbaka på banan nu. Tänkte prova lite fartlek på torsdag innan jobbet och fortsätta med max 10 km någon vecka till innan jag provar något längre.

1 kommentar:

  1. Härligt att höra Joel! Hoppas nu att den goda trenden håller i sig, bra att du skyndar långsamt.
    Nu blev jag sugen på fartlek! :) Lycka till imorgon!

    SvaraRadera