måndag 31 maj 2010

Tvåårskalas

Det var dåligt med inlägg under förra veckan.

Naturligtvis beror det till viss del på att jag sprungit lite för lite och att jag inte har så mycket marathonfunderingar att reflektera över längre.

Tanken är att jag ska presentera lite nya målsättningar för min träning snart. Fram till dess lägger jag tiden på att reflektera över att min dotter, grunden till att den här bloggen startades, fyllde två år i fredags.

Det var traditionellt födelsedagskalas även om gästerna stannade vid mormor, morfar, farmor och farfar.

Eftersom man alltid ska överdriva så bjöds det på rutschkana, cyklar, dockvagn och stolar. Jag förväntade att all manna som rann ur paketen skulle göra tillställningen avslagen för Elvira men hon tog sig igenom dagen med flaggan i topp.



Flaggan i topp blev det inte på tomten eftersom någon lyckats med att få ena änden av linan uppe i toppen på stången. Det var nog ett tag sedan också eftersom det vuxit upp träd som gör att stången inte går att fälla...

När min pappa frågade vad han kunde köpa till Elvira så föreslog jag en leksaksspis. Naivt trodde jag då att vi pratade om en klassisk röd briospis i mazonit. Icke. I give you the spis from hell, the OBH Nordica spis med ljus och ljudeffekter, diskbänk, micro och skåp... Tiden har rusat ifrån mig.

3 kommentarer:

  1. oj oj oj! Vilken spis och fin bild på er!
    Ska bli spännande att höra om dina nya målsättningar för träningen.

    SvaraRadera
  2. heter trehjulingen PUKY? Vem kom på det namnet? Fabbe?

    SvaraRadera
  3. Daniel; Det kommer...

    Kågner; visst är det fantastiskt? Kanske blir man åksjuk om man inte passar sig?

    SvaraRadera