söndag 30 maj 2010

Dagens pass: Some kind of transportlöpning

Dagen bjöd på fika hos goda vänner på andra sidan stan. Fick för mig att jag skulle springa hem då det borde vara runt en mil. Sagt och gjort, packade väskan och höll tummarna för att det inte skulle bli allt för varmt mitt på dagen.

Mina önskningar föll in. Visst var det varmt men med soldis och lite fin vind.

Om man är lite klurig så kan man springa gammal landsväg från vännernas hem till vårt. Naturskönt och väldigt lite trafik.

Jag körde bälte och eftersom vätskeladdningen varit undermålig så tog jag en flaska varannan kilometer. Keps och solbrillor hjälpte också till att hålla värmeslaget borta.

Hela rundan flöt på fint med någon kilometer ner mot 4.30, även om jag siktade på 4.50 - 4.55.

Sträckan visade sig vara knappa milen, 9,3 km, och den avverkades i 4.50-tempo på strax över 45 minuter. Skönt att inte värmen gick värre åt mig den här gången. Ser jag bara till att dricka och hålla tempot nere så är inte värmen en sån fiende trots allt.

2 kommentarer:

  1. Du springer ju på riktigt bra... Imponerande km-tider under passen. Kul att se!

    SvaraRadera
  2. Det sköna är att jag släppt stressen över marathonträningen. Gårdagens pass var jättekul och det gick ju faktiskt hyggligt fort även om jag inte hade några som helst ambitioner åt det hållet.

    SvaraRadera