måndag 3 maj 2010

Het som en marskatt

Helgens lopp har satt fart på endorfinerna, kickstartat tankarna inför andra lopp under sommaren.

Efter att ha släppt tankarna på Stockholm Marathon 2010 så känns axlarna mindre tunga och tanken lättare. Finns plötsligt lite luft under vingarna för att se the big picture igen.

Det blir fortsatt löpning tre gånger i veckan och ta mig fan om jag inte ska få till lite sköna intervallpass. Jag är fortfarande ostrukturerad i mitt träningsupplägg men trivs med det faktumet. Om syftet inte är att spetsa prestationen så är det inte jätteviktigt att få det bästa träningsupplägget. Tanken är att rulla på pass mellan 7-8 och 14 km för att på det sättet kunna ställa upp i lite millopp och om jag hittar något intressant halvmarathon så kan jag dra upp distansen inför detta.

Kroppen mår fint efter loppet vilket i sig är en riktig ljusglimt i tillvaron!

3 kommentarer:

  1. Kustmaran kanske? http://www3.idrottonline.se/templates/Page.aspx?id=523252
    Där finns även halvmara och 10km.

    SvaraRadera
  2. Ja med Jämjöhalvan i färskt minne så kan det absolut vara aktuellt!

    Halvmara den 3 juli alltså?!

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra Joel!
    Är det "Run For Fun" som gäller lite nu ;).
    Skönt att vara lite ostrukturerad. Tror det blir min plan i sommar, ser faktiskt fram emot det efter maraladdningen. Blir nog en hel del intervaller här med :)

    SvaraRadera