lördag 8 maj 2010

Dagens pass: 7 km - 33.17 Backintervaller

Fick faktiskt in ett pass till slut, men något Blahnikpass blev det inte på grund av att gymmet var fullt av frustande tjurar som körde musik så öronen blödde på mig.

Fick bli att improvisera lite. 2 km uppjogg i femkilometerstempo, därefter körde jag enminutersintervaller med tio graders lutning på bandet. Första 30 sekunderna i 4.20-tempo och resterande 30 sekunder i fyraminuterstempo. Varvade detta med två minuters joggvila i femminuterstempo. Sammanlagt körde jag sju intervaller och avslutade med en kilometers nedjogg.

Totalt blev det 7 kilometer på 33.17. Tungt som vanligt men inte omöjligt. Måste dessutom säga att det gick bättre att springa fort på bandet med högre lutning. Intressant.

3 kommentarer:

  1. Ärligt talat verkar det ha varit ett riktigt jobbigt pass. Jag kunde liksom känna blodsmaken i munnen. Gott jobb.

    SvaraRadera
  2. Ja lite slitigt var det, det var länge sedan jag körde intervaller och bandet är ju inte min bäste vän direkt.

    SvaraRadera
  3. Intressant iakttagelse där med lutningen på bandet. Ska jag testa nästa gång jag springer löpband. Vilket förhoppningsvis dröjer nu när vädret är perfekt för löpning!

    SvaraRadera