torsdag 5 augusti 2010

Dagens pass: ca 5 km - ca 25.00

Ja ni börjar ju känna igen konceptet. Ms Garmin stannar hemma den här veckan och sträcka och tid är endast uppskattade. Dagens runda blev samma som söndagens fast åt motsatt håll. Mindre motlut och en möjlighet att trots allt gå på liiiiiite hårdare.

Fick tips av Staffan någonstans (Kan det ha varit hos Anna...??) att öka på stegfrekvensen lite. Provade fram och tillbaka och inser att jag har ett ganska långt steg, mycket tid i luften och förhållandevis stor ansträngning på knän och höfter. Jag har alltid hävdat att jag "hälrullar" men frågan är om det ändå inte är mer mellanfotslandning. Jag gick inte upp i några högre hastigheter men jag ska definitivt prova att trappa upp kadensen lite på några pass framöver. Om inte annat så kan det nog vara skadeförebyggande.

På söndag bjuds upptaktsveckans sista pass. Med en sjua så landar jag på 24 km, i och för sig på åtta dagar men det känns fint. Fortsättningsvis blir det nog bara två pass i veckan. Måste måla huset!

1 kommentar:

  1. Säkert en bra idé att tänka på löpsteget. Korta löpsteget och fram med höften! Jag har testat och det går faktiskt lite snabbare då!

    SvaraRadera