fredag 12 mars 2010

Gårdagens pass: 10 km - 49.00

Onsdagens pass blev inställt på grund av överladdning på jobbet. Har inte lyckats ta ut min fystimma på flera veckor och hade bestämt mig för att det skulle bli av i tisdags. Slutade med att jag satt kvar på jobbet till 02.30 trots att jag skulle slutat 22... Blev att ta igen det igår och det var på håret. Klockan 21.10 klev jag upp på bandet samtidigt som en kollega körde styrketräning till metalmusic på maxvolym. Högtalarna är monterade framför löpbanden så mina öron fick en del stryk. Självklart var jag för snäll för att sänka.

Det blev 10 km på 49 minuter. Mestadels femminuterstempo men ett par kilometer i 4.45 och lite fartlek i 4.30 och 4.50 kapade den där minuten till 49 blankt.

Som vanligt så var det jobbigt på bandet. Försökte tänka på vad det är som är annorlunda. Det är inte så jobbigt mentalt utan det är något med steget, som att jag inte har rullet på foten och inte är tillräckligt avslappnad i fotleden. Efter ett löpbandspass har jag ofta känningar i benhinnorna, det har jag så gott som aldrig utomhus. Tur att det är vår i annalkande!

Idag var det tänkt att jag skulle köra en heldag i nya huset med takmålning och tapetsering i köket. Snickarna hade dock kvar alla sina saker i det rummet och det känns alltid lite dumt att hålla på i huset samtidigt som dom, som att jag är i vägen. Jag och svärfar tog istället tag i högen som var på bild i förra inlägget. Eller rättare sagt, den och en lika stor till. Det blev tre rundor till tippen + ett fulladdat släp till morgondagen. Styrketräning behövs inte idag. Däremot vore det fint med lite fin ryggstretch eller massage.

Fick god mat av min fina fru när jag kom hem. En balja rödvin och kanske en Ballerina Kladdkaka eller två till På spåret så blir kvällen riktigt fin.

3 kommentarer:

  1. Din fina fru hade hoppats att kunna ta en fika med mig när du springer maran. Men jag har fått en startplats via reservlistan! Så nu får hon heja på oss båda två. Vi ses i vimlet! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja, vad kul! Jag tror att hon klarar sig. Har du siktet inställt på någon tid eller är det ta dig runt som gäller?

    SvaraRadera
  3. Första gången (2006) var det operation Överlevnad som gällde. Nu är jag dock rädd för att ribban måste höjas ... hjälp! Din ambition med under fyra timmar kommer jag aldrig att fixa. Men kanske 4,5 timme - om allt flyter på.

    SvaraRadera