lördag 30 augusti 2014

Nattloppet, 5,9 km - 25.36

Det här var jäkligt kul! Sannolikt första loppet i mitt liv där jag gick ut hårt och höll hela vägen.

Riktigt trevligt lopp, mycket folk på stan och perfekt temperatur i luften. 

Det som inte gick vägen var matteövningarna före loppet. Skulle räckna ut en målsättning på 4.30-tempo över de sju kilometrarna men synapserna knöt inte riktigt och jag fick det till 23.30... Loppet flöt på fint, öppnade första på 4.16 och höll under 4.30 hela tiden. Mäkta förvånad när jag gick i mål på 25.34 (klocktid) :-) Efter lite ny matte så insåg jag ändå att det var minuten under målsättningen och att jag snittat 4.20!

RIKTIGT nöjd och måste rikta ett stort tack till all publik längs banan! Ni är fantastiska.


2 kommentarer:

  1. Klocktid blev densamma som chiptiden och 103:e plats bland knappt 650 startande herrar, 111:e bland totalt 1250. Känns som ett bra resultat även om jag försöker att inte snegla för mycket på andra.

    SvaraRadera