söndag 7 september 2014

Blodfattig löpning

I torsdags tog jag en löprunda på jobbet med en kollega. Sex kilometer skulle avverkas lugnt och beskedligt i höstsolen. Vi hade lufsat två kilometer när jag började vägga. Blytunga ben och tung andning på en sträcka som jag fem dagar tidigare sprang i 4.20-tempo.

Jag letade orsaker bland barnens förkylningar, att jag hade andra skor än jag brukar och att det nog trots allt var rätt varmt ute.

Det var först på kvällen som det slog mig att jag lämnade blod på onsdagen... Nu förstod jag oxå varför jag känt mig packad på ett glas vin på onsdagskvällen :-)

Idag var syresättningen bättre och jag la åtta fina kilometer till veckodosen som landade på knappt 22 km. Målsättningen framöver är att ha kontinuitet i tre pass per vecka med minst ett milpass i veckodosen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar