onsdag 20 augusti 2014

Dagens pass: 10 km myslöpning in anger

Jag har ett imaginärt blått skåp. Det är inget speciellt, har ingen "kunglig proviniens", men det är ett skåp jag håller högt och sätter stort värde på. Det blå skåpet innehåller bland annat min värdighet, självaktning och annat som jag samlat på mig under åren. Skåpet är försett med någon slags teflonmaterial för det är inte mycket smuts som fastnar på det. 

Idag har det tagit sig in en stor kringla skit i det blå skåpet och jag har varit heligt förbannad över de som lagt den där och över konsekvenserna som den ger mig. Det har inte handlat om svält eller skövling av regnskog men väl om hur man behandlar folk på en arbetsplats. På min arbetsplats.

Min fru såg varåt det barkade och sa, "jag lägger barnen om du vill ut och springa en sväng". Hon är fin så. Jag knöt skorna hårt och var på väg ut på en 6-7 km mjölksyreöverdos men hejdade mig. Istället blev det 10 km myslöpning i lätt duggregn. You can't beat fire with fire. Det finns en annan väg och jag ska hitta den. Skåpet ska bli rent igen. 

2 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka Joel :) Hoppas du tar det lugnt med ambitionerna och målen utan fokuserar på glädjen i att vara ute och röra på dig och få kontinuitet i det till att börja med. Appropå maratonlopp så småningom så finns ju flera mindre maratonlopp i Sverige på närmare håll, jag är t ex riktigt sugen på att åka till Växjö och springa den extremt platta banan där som säsongsavslutning i år. Jag kommer följa dig på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Det kommer snart en "skillnaderna: del fyra" som tar upp precis det du rekommenderar Staffan!

    Växjö har aldrig lockat mig. Slingan är fin men vad är det, typ åtta varv? Nä det duger inte ;-)

    Tänker primärt springa lite roliga och fina millopp och halvmaror så får vi se om jag är mogen för Berlin nästa höst!

    SvaraRadera