fredag 12 december 2014

Nästan 100

Någon gång under 2012 hörde jag KD-ledaren Göran Hägglund berätta om sitt förhållande till träning. Vet inte om Göran och jag har så mycket gemensamt (definitivt inte på ett politiskt plan) men han verkade liksom jag vara en periodare när det kommer till träning. Han hade lagt upp det så att han siktade på att genomföra 100 träningspass på ett år. Istället för att foka på två gånger i veckan så siktade han på samma mål i genomsnitt sett över året. Då behöver man inte bli så frustrerad över VAB, sjukdom eller mycket att göra. För mig låter det sunt och sympatiskt. 2013 gick det sådär, det blev 87 pass under året. Spridda skurar över gym och löpning. 2014 ser tight men lovande ut, 90 pass so far med 19 dagar kvar till nyår. Ingen omöjlighet men jag tänker inte lipa om det stannar vid 98. En titt i kalendern visar trots allt att jag under mars och april endast tränade två gånger... 2015 blir mitt år! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar