tisdag 9 december 2014

8 km löpband

I mitt tycke är det tråkigt med löpband. Vi har bra band på jobbets gym men ventilationen lämnar ganska mycket att önska. Nära värmeslag efter några kilometer i måttlig takt. Som jag skrev i förra inlägget så har jag dragit på mig en lättare skada i högra gluteus. Började passet med att mjuka upp knutarna med blackroll-bollen. Gick sedan på en intervallstege med sju kilometer i tempon mellan 5 och 4.15 min per kilometer för att sedan avsluta sista kilometern med avtrappande 250-metersintervaller i 4:15, 4:30, 4:40 och 4:50-tempo. Varm som sjutton men egentligen inte trött i benen. Har verkligen problem när jag blir för varm. Rundade av med en av mina favorithobbies, bastu (apropå värme...). Imorgon bär det av till Västervik med jobbet och kollegan har bokat squash-bana till kvällen. Det var femton år sedan jag spelade squash så benhinnorna kommer nog ta en del stryk. Vi får se vad det får för effekt på löpningen dagarna efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar