tisdag 28 oktober 2014

Långlufs med sällskap

Min svåger med familj var på besök i helgen. Hans dotter hade feber när de kom och min son körde hela lördagen i 40 graders värme. Kände mig lite sliten på söndagen men inget som kändes som infektion så jag bestämde mig för att testa om fötterna bar. Svågern har precis börjat komma igång med löpningen igen och tänkte sig fem kilometer i ett för mig rätt lugnt tempo. Vi körde två varv, i slingan på Värsnäs (Vid Kalmar Golfklubb). Stannade till en stund för att ge honom bilnycklarna och sedan tog jag ett varv till innan jag sprang hem. Totalt blev det 7,5 km i spåret och 5 kilometer blandat underlag på vägen hem. Första fem i 5:40-tempo och de avslutande 7,5 ungefär minuten snabbare. Fin känsla i benen fortfarande men har börjat få lite känning på insidan av högerfoten, i fotvalvet. Känner igen det sedan tidigare år och tror att det är överbelastning som gör det. Ökad stretch och försöka lugna ner tempot så ska det nog bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar