måndag 13 oktober 2014

Jakten på tävlingstempot

Mitt mål sedan jag började blogga var att springa ett marathonlopp på under fyra timmar. Jag har nog satt målet utifrån de två lopp jag sprungit tidigare. Problemet är att det börjar närma sig femton år sedan grunddatan matades in i ekvationen och ni vet hur det är med gamla meriter.

Samtidigt känner jag att det är jävligt svårt att hitta ett rimligt tävlingstempo utan att springa andra tävlingar på samma distans. 

Jag tror av olika anledningar att jag inte kommer springa massor med marathonlopp i framtiden så nu gäller det ju att sätta ett rimligt mål och det som gnager mig är om fyra timmar är ett för "lätt" mål.

Kanske ska våga sikta på 3.45 istället. Sticka ut hakan lite. Genom att bara titta på kilometersnittet så borde det inte vara något problem men jag antar att jag behöver få lite mer långdistansdata för att kunna spika nivån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar