fredag 24 oktober 2014

Jakten på tävlingstempot, part II

Ja jävlar i det, ytterligare en fin 11-kilometersrunda till handlingarna och jag kan inte riktigt släppa det där med tävlingstempot. Dagens pass gick nog i 4.45-4.50, inga som helst problem med varken ben eller flås. Jag tror inte att jag kommer att ha ett uns träningsvärk imorgon. Ett marathon är självklart fyra gånger så långt men under 5.40 i snittfart ska väl inte vara något problem? Inte under 5.20 heller. Väl? Det är ju ett år av träning kvar. Ska jag våga gå på ett träningsprogram för 3.30 och hoppas på under 3.45 eller ska jag gå efter devisen better safe than sorry och ta träningsprogrammet för 3.45? Under fyra timmar känns som att det bör vara ett lätt byte, vågar jag sticka ut hakan lite till?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar