måndag 29 december 2014

Sista självande dagarna 2014

Klockan klämtar för 2014. Det är nästa år det händer, förhoppningsvis. Känner mig starkare än någonsin gällande löpningen och är igång bra inför marastarten om 9 månader. På onsdag blir det förhoppningsvis start i Högby IF:s Sylvesterlopp. Två varv på femkilometersrunda, flackt och bra. De senaste dagarnas stränga kyla verkar ge med sig till nyårsafton men prognoserna pekar på nollgradigt med allt vad det kan innebära med halt underlag. Har även passat på att anmäla mig till Sydkustloppet den 3:e maj. Ett bra och säreget lopp som jag sprang 2010 på 1.42. Det ska bli ändring på det. Mer information om loppet, 300 pix för en fin tur längst får sydligaste kuststräcka! Hoppas kunna stjäla natthärbärge hos Daniel! En titt tillbaka på 2014 så har jag inte riktigt nått upp till målsättningen om 100 träningspass. Om jag räknar med start i Sydkustloppet så blev det 97 pass :-) Det har varit överhängande andel löpning, endast fyra pass styrka eller annat vilket såklart måste bättras på till nästa år. I min egen excelstatistik kan man även utläsa att tisdag/torsdag/söndag har varit ett tydligt upplägg för löpardagarna, endast ett pass har sprungits en fredag... Mars och april ställdes helt in på grund av skada i höften och dålig motivation, de under oktober till december har det blivit 12-13 pass per månad, hälften av årets träningsmängd har tillryggalagts under årets fyra sista månader. Kontinuiteten kommer ge kraft till nästa höst!

2 kommentarer:

  1. Härligt Joel, du verkar vara på gång nu, full av motivation inför nästa år, roligt att läsa!! God fortsättning och snart Gott Nytt 2015! Min sammanfattning av löparåret kommer förhoppningsvis inom ett par dagar på ett välbekant ställe :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag känner ett härligt driv just nu! Hoppas att det bär mig fram över den resterande mörka tiden!

      Radera