onsdag 31 december 2014

Besviken - Sylvesterloppet 2014: 46.07

Nä det där gick inte alls enligt plan. De sex första kolometrarna snittade jag 4.30 per kilometer, någon var nog nedåt 4.20 men vid varvningen (där de som sprang 5 km gick i mål) tappade jag helt energin i kroppen.

Jag vet inte om det var förmiddagstiden som gjorde det men jag väggade. Vid tre tillfällen under de sista fyra kilometrarna fick jag gå 10-20 sekunder då jag inte fick tryck ur benen. En titt på klockan visar att jag tappade ungefär 45 sekunder på detta. 

Banans skyltning stämde inte alls med min klocka, första markeringen kom enligt min Garmin först vid 1130 meter, känns lustigt oavsett om det är klockan eller banmätaren som fått spelet.

Lyckades klämma ur några droppar geist under sista kilometern och den officiella tiden blev 46.07. En ordentlig besvikelse utifrån målsättningen men jag hade inte mer idag. 88 plats av 268 startande känns ju ok i alla fall.

15 sek snabbare än kalmarmilen i somras. Nästa gång kanske det går bättre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar