onsdag 19 november 2014

11 km terräng i hufvudstaden

En veckas utbildning på polishögskolan i Stockholm med nattsömn i Solna. Har haft några fulltecknade kvällar men planerade en tur under eftermiddagen.

Jag har försökt hitta information om det finns något elljusspår vid PHS men mötts av tveksamma svar. Att springa i centrala Solna kändes inte lockande så jag chansade på att det skulle finnas någon del som var upplyst.

Det visade sig som tur var vara rätt. PHS bjuder tre slingor om 10, 3 och 1,8 km där det såklart var den korta som bjöd på ljus.

Det är kul att springa på nya ställen. Jag anser mig ha rätt bra lokalsinne men med mörkret och min bristande lokalkännedom så lyckades jag inte få till en bild i huvudet över bansträckningen, trots sex varv i slingan. Det kändes som att jag borde korsat min egen väg flera gånger trots att så inte var fallet :-) 

Slingan var bra kuperad (jämfört med vad som bjuds hemma...) och underlaget ganska mjukt. Jag fick slita för att hålla kilometertiderna under 5.10. 

Totalt blev det 11 km inklusive en liten runda på asfalt till omklädningsrummet. 
Lagom trött och riktigt hungrig landade jag, efter en batalj med kollektivtrafiken, hos goda vänner på Kungsholmen. Mätt och ännu tröttare är jag nu tillbaka på hotellet. Imorgon kan det kanske bjudas en runda på bandet i hotellets gym med panoramafönster på våning 14.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar